meh follow jangan malu malu

Friday, August 19, 2011

alhamdulillah nasib baek

assalamulaikum.. hye guys..
hope kowg shat2 yea.. entry kali nih aku nk ceta laa 1 pglaman aku n untk pgajaran kowg jgak.. ceta nih bermula bberapa ary lpas..
pda bbrapa ary pas  aku da knal sowg bdak nih dlam KOLONY ( celcom ), mklm laa bnda tuh pown ala2 fb jgak laa, hmm pas tuh ada laa sowg jantan nih yg bergelar s**sh97, pda 1 mlm tuh pas dya kfren ( add fren ) dya mnta laa aku pnya fon 6ber, aku nih mmg ssah laa nk bg 6ber kt owg, mklm laa knal bru bpea ary, ttbe jea mnta 6ber, mmg aku ta bg laa mlm tuh..

malam kedua sma jgk ttp mnta, n aku cm mna ntah time pning2 tuh aku bole plak p bg kt dya 6ber aku.. aduh..!! merana sketika,, awal pg dh call, msg ta benti2,., adoyaiiii, ly sakit jiwa kowt,,mmg dya call aku ta angkt laa just msg jea aku eply tuh pown 1 , 2 msg jea.. pd ary ape tah dya cAll n akuw angkat then dgar suara, first knal dya ckp dya owg sabah, n bole laa pcya yg tuh cbb 6ber tuh mmg 6ber sabah, pas tuh smlam dya call lg, n aku jwb smbil mghayati kata2 n loghat dya tuh, sbb aku asa ta sdap aty jea ngn dya tuh..

hayati, n hayati, n hayati.. aku asa cm dya tuh pmbohong, sbb cara prckpan tuh tada lngsung loghat sabah yg aku dgar loghat indon ada laa, bla akuw tnya tol2 ke dya owg sabah, dya kta btol,, dlam aty aku ( ang ingt aku tataw ka ang tuh indon, nk bhong pada2 laa wey),, hmm pas tuh td ptg ada msg msok ayt dya cm nih
'' sorry ya HP dh dijual orang ni dh g indon, jgn ganggu no. ni lg sbb ni no. suami orang'' 
btapa trkjutnya aku bla bc msg tuh,, aku bersyukur sgt2 sbb naseb laa knai bape ary jea n naseb laa aku pnya aty nih ssah nk pecaya owg.. alhamdulillah syukur sgt2.., ALLAH dh slamatkan aku..

kpada smua yg mmbaca, kowg jgn laa mudah pecya owg, lbih2 zaman skng nih mcm2 bole terjadi.. so ingat jgn sesekali mudah pecaya owg .. ok!
smpy sni saja entry kali nih,, insyaallah jmpa lg k
Assalamualaikum, ~~

No comments:

Post a Comment